My photo
Dream until your dreams come true.

Tuesday, May 27, 2014

Assalamualaikum,
I went to Alamanda yesterday and terserempak dengan my ex-classmate when I was in Putrajaya 11(1). I was so excited to meet her sebab after form 5 aku langsung tak pernah jumpa or tanya khabar. Lebih kurang lost contact lah gitu...

Masa dia tegur aku, dia bagitahu yang dia dah bertunang. And when I asked her to introduce me to her fiancee, she answered "eh wa tak nak lah, tunang aku tak hensem." Aku pon cakaplah aku tak kesah whether dia hensem ke tak. Saja je nak kenal. And then she came out with this statement, "Alah wa, rupa tak penting, yang penting ada duit."

And then she also told me that one of my schoolmate is getting married end of this year. Dengan muka sinisnya dia tanya dekat aku, "Hah wa, aku dah bertunang, kawan kita sorang lagi tu dah nak kawin, kau bila lagi? Dari zaman sekolah tak pernah ada Boyfriend.. Bila nak kawinnya?"

Nak dijadikan cerita, dia budak Top Student dan dia selalu sangat nak bersaing dengan aku sampai aku pon tak paham apa motif dia. Bila aku tanya dia dan tunang dia belajar di mana, dia jawab, "Aku belajar dip. in accountancy dekat UiTM je wa. Alah diploma tak diploma at least aku dapat Engineer.

Before aku nak blah, sebab aku pon macam dah sakit hati asyik kena perli je, aku cakaplah congrats on your engagement and kalau kawin jemputlah aku. And she answered this, "haaaaah, itupon kalau kawin." Motif kau cakap macam tu?

Aku dah tak paham. 

At first, memang aku bangga ada kawan yang dah nak bertunang dah nak kawin bagai. Tapi, apa function kau bertunang kalau bukan niat untuk mengahwini? Kau cakap dia tak ada rupa tapi dia ada duit, kau ingat duit boleh beli kau kebahagiaan ke?

And yes, aku tahu kau dah bertunang dan kau dari zaman sekolah lagi dah ada peminat, tapi tak payah la nak memperlekehkan aku yang memang tak pernah ada boyfriend dari zaman sekolah sampai sekarang. 

Bukan nak cakap apa, tapi aku bukan jenis yang bergantung kepada lelaki untuk hidup. I'm completely fine on my own. Buat apa nak ada boyfriend hanya untuk nak bermesra nak berkongsi kasih? Cukuplah sekadar berkawan.

Saja nak ingatkan, jodoh dan pertemuan itu semua di tangan tuhan. Siapa kita untuk mempersoalkan?

p/s untuk engkau, May Allah bless you. Semoga pertunangan kau sampai ke jinjang pelamin. Aku doakan yang terbaik untuk kau.