My photo
Dream until your dreams come true.

Wednesday, June 11, 2014

Assalamuaikum,
Kalau korang nak tahu, semester-break aku kali ni tidak dibazirkan sepenuhnya dengan menternak lemak dirumah. yay (!) Semester-break kali ini dimanfaatkan dengan aktiviti outdoor yang bermacam macam yang banyak mengajar aku erti persahabatan. Banyak sangat.

Dengan siapa aku spend semester-break?

Well, kebetulan pula semester-break kali ini serentak untuk semua universiti awam dan matriks... Jadi aku ada most of kawan kawan sekolah menegah aku untuk berjoli bersama. We called ourselves "Geng Acah Acah Outdoor"

Apa yang aku buat semasa semester-break yang best sangat tu?


We went Bowling,


We went Wall Climbing,


We went to Karaoke,

We went canoeing,


We went to Festival Belia,


We went Roller-Blading,


We watched Movies,


We even went Hiking.
......and all the little things that we did yang tak sempat nak ambil gambar.

Mungkin bagi korang benda yang aku buat masa semester-break ni biasa je. But to me, to us, it's something. The fact that kitaorang dah lama tak jumpa dan ada yang sampai dah lost contact but still masih nak jumpa, nak meluangkan masa bersama. Masing masing sanggup untuk mengosongkan jadual semata mata untuk lepak sembang kosong minum air milo ais sampai 5ringgit. It is a big thing.

Kadang kadang aku pon tak paham
Kenapa kita semua sanggup keluar rumah dari pagi sampai tengah malam, balik rumah tidur dan esoknya jumpa lagi. 
Kenapa dalam merungut merungut sebab kena datang hantar dan ambil aku dekat rumah tapi tak pernah tinggalkan aku.
Kenapa dalam penat mengadu asyik keluar tapi masih lagi gagah untuk buat aktiviti luar.
Kenapa dalam baran tapi masih lagi meluangkan masa bersama.
Kenapa dalam sakit hati kerana dibahan tetapi masih lagi kita mampu ketawa bersama.

...but all I know is that some will leave and some will stay and I'm just glad that youguys choose to stay. So, thank you sebab sanggup spent time dengan aku sepanjang semester-break ni. Bak kata Khair; "Jangan putuskan ukhwah yang sudah terbina ni." Maknanya cuti semester-break depan aku akan cari korang lagi. HAHAHA I know some of you are having a hard time fitting-in dekat universiti masing masing but know this, I'll always be there for you when you need me. If you need a shoulder to cry on day or night, I'm just a phone call away. Stay strong okay?

The greatest gift of life is friendship, and I have received it. Thank you Allah.