My photo
Dream until your dreams come true.

Saturday, May 24, 2014

Assalamualaikum,
So after quite a some time aku mendiam dan menjauhkan diri daripada "alam blog" ni, someone I never talk to send me this on my facebook..


*click on the picture for larger view*

I was shocked with the question that he asked ; Kenapa kau stop menulis?. That question kept me thinking all night long... Like seriously, tak tipu. 

To be honest, aku pon tak tahu kenapa aku berhenti menulis. Nak cakap aku berhenti menulis sebab sekarang dah tak ada siapa nak baca blog aku, memang tipulah sebab selama ni pon aku bukan menulis untuk kepuasan orang lain. Aku menulis untuk kepuasan diri sendiri. Untuk melepaskan apa yang terpendam dalam hati yang sukar untuk diceritakan dekat orang lain.

Mungkin aku berhenti menulis sebab I've found more reasons to smile than to be sad. Apa kena mengena? HAHAHA Well, bila aku tengok balik post post aku banyak yang aku post masa aku tengah bersedih or berduka. As they say "memang jiwa seorang penulis ni karyanya datang masa hati yang tengah berduka lara". ceh

OR Mungkin I've found other ways to share my sadness than to post it for the whole world to know. Kadang kadang kalau kita terlalu bergantung dengan social network ni kita mudah lupa kepada Pencipta. Yelah, tak boleh jugak nak cerita semua benda dekat social network. Kenapa perlu bercerita kepada satu dunia sedangkan kita ada Allah yang Maha Mendengar?

OR Mungkin juga aku dah tak ada masa kerana masa memang amat cemburu dengan aku. pfft

but then, Sebenarnya, AKU MALAS. Itu yang pasti. 

To that guy, I just want to say thank you. Thank you sebab bagi aku semangat untuk menulis balik. Thank you sebab you are the first yang cakap aku boleh menulis. Thank you sebab baca blog aku eventhough kita tak pernah tegur nor bercakap antara satu sama lain. And sorry for the awkward conversation haritu. I just dont know how to react, terharu sangat. :)