My photo
Dream until your dreams come true.

Tuesday, January 22, 2013

Its already January 2013 and my current mission for this month is to isi borng permohonan upu for kemasukkan ke IPTA sesi 2013.


As stated above, thats my 'borang upu online'. and I seriously dont know whaaaaaaat Im gonna do! First of all semasa nak isi, dia suruh pilih bidang pengajian mengikut keutamaan. Itu tak apa lagi sebab memandangkan aku mengambil jurusan perakaunan semasa tingkatan 5, jadi aku dah tahu serba sedikit hala tuju bidang pengajian aku semasa di IPT nanti.

seterusnya, dia suruh pilih program pengajian mengikut keutamaan. and maigoddddd (!) program pengajian dia tersangaaaaaaatlah banyak, sampai aku pon tak tahu which one yang aku boleh bawa / which one yang aku nak bawa.

I've tried minta bantuan daripada orang yang lebih berpengalaman which is my siblings yang semuanya dah melalui dan merasai apa yang aku sedang lalui sekarang ini. and one of them answered "time aku dulu, aku kene buat sendiri. kau ade tolong aku tak dulu ?" lol. f.y.i. time kau masuk IPT dulu, i was in standard 3 okay !

everytime I tried to isi borang upu ni, aku mesti akan jadi completely blank. I just dont know what to do. How am I supposed to make an important life decision sedangkan sekarang ni pon selalunya orang lain yang akan buatkan pilihan untuk aku. I need help, pronto (!)