My photo
Dream until your dreams come true.

Sunday, December 30, 2012

Assalamualaikum w.b.t. sebagai pembuka bicara,

setelah lebih 3bulan aku tidak menulis blog, aku rasa ini merupakan waktu yang sangat sesuai untuk aku mula kembali aktif. Kenapa baru nak aktif sekarang ? Oh well, I've been busy.

As you'all know kita dah nak masuk tahun baru iaitu tahun 2013. So, in this entry I will share with you my whole journey in the year 2012. the "whole journey" sounds too mainstream kan? :P ini lebih kurang nak bagitahu my important moment in 2012. Here goes ;

in the end of December 2011 and early in January 2012, aku mula pakai braces. Pengalaman yang tak boleh nak dilupakan. Kesakitan yang dialami sangat sakit tahap dewa. tapi sebab dari dulu dah mengada nak pakai, aku terpaksa gagahkan diri untuk tidak mengalirkan air mata and just tahan segala kesakitan yang ada cause I know that semuanya akan berbaloi nanti. No More Gigi Berterabur (Y)

In May 2012, bermulalah career aku sebagai seorang pengarah. Ceh~ pengarah sketsa sekolah jeh padahal. The first sketsa yang aku mula arahkan adalah sketsa pada minggu Akaun. And the sketsa mendapat sambutan ramai. Sejak daripada sketsa itu, career aku berkembang almost every month dapat job untuk buat sketsa. Alhamdulillah. Walaupun aku tidak mendapat sebarang upah, but then Im grateful sebab diberi kepercayaan untuk mengendalikan sketsa.

Barisan pelakon dan pengarahnya *ehem* semasa sketsa minggu Addmath

July 2012,bulan ini merupakan bulan yang telah berjaya menyatukan perhubungan aku bersama rakan rakan sekelasku. Mungkin pada bulan sebelumnya aku tidak seberapa nak rapat dengan rakan rakan sekelasku dan kami semua masing masing mempunyai puak yang tersendiri namun "pool party" telah berjaya mengeratkan sillaturrahim kami semua.


September 2012, the best month throughout this whole year. Why ? Sebab aku diminta untuk mengarahkan sebuah pentomin untuk Majlis Penutupan Minggu Kemerdekaan. Majlis itu dihadiri oleh Ketua Ketua Pengarah Jabatan Kerajaan dan 20 orang murid dari setiap sekolah sekolah Putrajaya.This is one of the biggest event dekat sekolah and I was honored (!) but then stress dia ohmaigod~ boleh gila. Thankfully the pentomin went well and everyone enjoyed it.

Me and the para pelakon, on stage taking a bow after the pentomin.

Oktober 2012, merupakan bulan dimana aku menduduki Percubaan Sijil Pelajaran Malaysia. the result was shocking (!)
tak pernah aku bayangkan yang aku akan dapat mengengam straight A's dalam tangan. It was a wish came true. Sampaikan masa cikgu umumkan yang aku dapat straight A's, I almost cried. Sebab aku tak pernah dapat straight A's langsung dari dulu. Senang cerita dulu aku bodoh jugak lah. HAHAHA Hopefully, aku akan memperoleh keputusan yang sama time the real SPM nanti, InsyaAllah.

November 2012, Its my graduation day (Y) Opps, its OUR graduation day. Finally I've graduated from highschool. The feeling bila aku dapat pakai jubah. Rasa macam diri nie dah dapat Master padahal baru dapat sijil SPM jeh HAHAHA


December 2012, bulan pembebasan. Aku menganggap bulan 12 sebagai bulan pembebasan kerana pada bulan ini, aku telah bebas daripada memakai baju uniform sekolah, bebas daripada buku buku teks yang membebankan and best of all, aku bebas daripada segala "Drama Budak Sekolah". No. More. Struggling. For. SPM. and No. More. School. Life. Someday, Im sure gonna missed it but then for now, Imma happy kid. :)

I'm gonna miss them the most. for sure.

In conclusion : 
2012 has taught me a lot. Throughout this whole year, I've lived, I've loved, I've lost, I've missed, I've trusted, I've made mistakes, but most of all, I've learned. I've learned that life will beat you up real hard but as long as you are not dead, you just have to keep going. 2012 has been a hectic year, and I'm ready to face 2013. The past is the past, the future awaits.