My photo
Dream until your dreams come true.

Thursday, June 14, 2012

After the loooong school hols, aku menjejakkan kaki ke sekolah. Dengan baju sekolah yang diseterika sambil lewa, dengan otak yang berkarat dan dengan muka toyaa tak rela bangun pagi aku menuju ke sekolah tanpa sebarang preparation. bukan nak bangga tetapi hakikat.

sampai sahaja di dalam kelas, sedang aku nak cari tempat untuk nak landing tiba-tiba seorang guru baru masuk kelas. dengan senang hatinya guru itu suruh semua pelajar buat karangan "Siapa saya" dengan alasan dia nak kenal 'kami' (para pelajar) dengan lebih mendalam. plus masa yang diberikan hanya 30 minit.

and I was likeee, haaaaaaaaah (!) mampus. cuti dah lah lama. otak aku sepanjang cuti nie dah lame tak bekerja keras. macam mana nak buat ? but then aku cuba juga memerah otak untuk menulis karangan.

Dengan penuh keyakinan, aku keluarkan sebatang pen dari dalam pensilbox, pegang pen itu dan mengharapkan ilham untuk datang. Tunggu punya tunggu ilham tuh datang, still tak datang datang jugak. agaknya ilham tuh kene berjemput kot --' HAHA tak kelakar. aku toleh kiri, toleh kanan untuk mencari idea.

finally idea datang. and aku start menulis :

"Pada 4 April tahun 1995, bertempat di Ipoh Specialist Center aku dilahirkan. Aku merupakan puteri bongsu kepada Encik Abdullah Zubir dan Puan Rusni. Aku... "

Tiada sambungan karangan itu sebab memang itu sahaja yang aku mampu fikirkan pada masa itu. Aku sememangnya tidak tahu macam mana nak describe diri aku. Who am I ? What am I going to be when I grow up? What's my specialty ? and aku tengok kawan-kawan disekeliling aku sedang khusyuk men-describe-kan diri mereka.

Sebab bagi aku, aku masih muda. Aku masih lagi dalam proses untuk mengenal siapa diri aku yang sebenar. Aku masih lagi dalam proses untuk mencari siapa Najwa Abdullah Zubir itu sebenarnya. Adakah aku ini merupakan seorang yang pemalu atau seorang yang tak tahu malu. Or adakah aku ini seorang yang easy-going atau seorang yang uptight.

Aku pun tak tahu. But I believe that the day will comes when I know Who I am and What's my goal in life. But until that day comes, biarlah kita terus tertanya tanya ;)